fbpx

Når det handler om vægttab lyder bacon, steg, og smør som ting du skal fjerne fra madplanen med det samme. Men, den innovative LCHF kur, også kendt som low carb high fat eller keto diæten siger at du skal gøre noget andet og for mange vil det lyde som en drøm der bliver til virkelighed. Ved at vælge LCHF kuren kan du endelig stoppe med at tælle kalorier og stadig se kiloene rasle af ved at fjerne kulhydrater.

LCHF kur har 3 typer, baseret på mængden af daglig kulhydrat indtag:

  • Ketogen / Keto diæt: du spiser kun 0-20g kulhydrater om dagen (advanceret)
  • Moderat: kulhydratindtag er begrænset til 20 – 50g per dag
  • Liberal: 50 – 100g kulhydrater per dag (mest begynder venlige)

Du ved sikkert allerede, der er mange tips og magiske piller online der lover dig hurtig og nem vægtab natten over. Men, vægttab er en proces der kun kan gennemføres succesfuldt over en længere tidsperiode. Det er en proces der kræver at der bliver lagt en del indsats og energi ind. Men, ved at vælge low carb high fat muligheden, kan dine mål opnås hurtig og uden at sulte dig selv.

LCHF er en måde du kan sætte fart på dit stofskifte bare ved at fjerne udvalgte madvarer. Og nej, det er ikke alle de gode, bacon er stadig på listen. Den innovative low carb high fat diæt har hjulpet hundredtusindvis af folk verden over med at få kontrol over hvad de spiser, føle sig sundere og tabe de ekstra kilo.

LCHF kur principperne er simple, alt du behøver at gøre, er at fjerne kulhydraterne og spise mad med højt fedtindhold, som bacon og smør (fedt!)

For at opnå de bedste resultater og tabe de ekstra kilo hurtigere, bør naturlige slankekure kombineres med kosttilskud, der forbedrer virkningerne af de nye spisevaner, så kan du se dig selv at miste mere vægt end forventet uden at miste alle mad oplevelserne.

Det er hovedgrunden til vi er så begejstrede for LCHF kuren eller bedre kendt som keto diæten. Så, lad os dykke ned i keto diætens detaljer og se hvordan kosttilskud kan forbedre dine resultater. Hvis du allerede er bekendt med keto diæten og kun er her for at finde måde at øge dens effekt, klik her.

keto

Og  lad os nu starte med diæten.

LCHF kur i sin enkelthed

I mange år, i modsætning til LCHF kur principper, har mange sagt at mad med meget fedt er vores fjende. Det leder til at supermarkeder fyldes med produkter med højt sukkerindhold og lavt fedtindhold. Højt sukkerindhold betyder at du indtager en masse kulhydrater og overforbrug af dem resulterer i vægtstigning hvilket ledte til en høj fedme procent verden over.

Nu viser undersøgelser, at i forhold til slankekure er situationen modsat og i stedet for at spise fødevarer med højt sukkerindhold og altid være bange for fødevarer med høj fedtprocent, skal du gå i den modsatte retning og begynde at spise mad, der indeholder lav kulhydrat og højt fedt.

En lav kulhydratdiæt betyder at du vælger at sænke dit kulhydrat indtag, primært ved at fjerne mad, der indeholder store mængder sukker og stivelse. I stedet for disse, bør du fokusere på at spise flere grøntsager og mad der har en høj fedtprocent.

Sådan virker LCHF kuren: når du begynder at undgå mad med højt indhold af sukker og stivelse, vil sukkerniveauet i din krop stabilisere sig og niveauet af insulin, også kendt som det fedt-lagrende hormon, vil falde. På denne måde, begynder din krop at brænde ophobet fedt for at producere energi i stedet for kulhydrater. Det kendes også som en måde at spise på uden at skulle sulte dig selv eller at have noget behov for at træne for at tabe dig.

Den største fordel ved diæten er at du ikke længere behøver at fokusere på dit kalorieindtag, alt du behøver er at spise, rigtigt uforarbejdet mad, såsom kød, ost, og grøntsager LCHF madvaner vil ikke blot hjælpe dig med at tabe dig, men du vil også se fordele fra forbedrede helbreds markører som lavere blodsukker, og det er videnskabeligt bevist.

De basale LCHF kur ingredienser

At følge LCHF kur principperne eller keto diæten er meget nemt, så lad os starte med de basale madingredienser:

  • ”Ja” listen: spis alle typer kød og fisk, æg, naturlige fedtstoffer, som smør, og de fleste grøntsager der gror over jorden.
  • ”Nej” listen: du bør undgå forarbejdede madvarer eftersom de som regel indeholder mange kulhydrater, og derudover bør du fjerne madvarer der indeholder meget stivelse, såsom pasta, brød, kartofler, ris, og sukker.

Ved at følge low carb high fat principperne, kan du spise hvad du har lyst til uden at tælle kalorier. Men, som nævnt på listen, fjern de forarbejdede madvarer, de som markeres som ”lav på fedt”. Hvis du ikke tror på os, tjek en kasse med majsmel og du vil se at ved at spise en lille mængde af det overstiger du det anbefalede daglige indtag af sukker / kulhydrater. Det er ikke bare usundt for dig, men det får dig også til at tage på.

Men, selvom LCHF kuren kan følges sikkert af de fleste, bør envher der ammer, har højt blodtryk eller diabetes konsultere med deres læge før de begynder på denne diæt.

Så hvis du ikke falder under de ovenstående kategorier, lad os kigge på hvad du bør spise i detaljer for at tabe dig uden at træne.

Hvad du bør spise på en low fat high carb diæt

Nedenunder vil du finde en liste med ingredienser du kan spise mens du følger en LCHF kur eller en keto diæt madplan:

  • Kød – du kan spise enhver form for kød, som dit hjerte begærer: oksekød, svinekød, fjerkræ lam … Du behøver ikke at stoppe med at spise de fede dele som bacon eller kyllingeskind – nyd dem!
  • Fisk og skaldyr – når det kommer til fisk og skaldyr, gælder de samme regler som kød, spis enhver slags du har lyst til og så meget du har lyst til. Eftersom at indtag af høje mængder af omega-3 fedtsyrer er godt for dit helbred generelt.
  • Æg – alle æg og alle tilberedninger af æg er et stort ja. Tilbered det som du har lyst til: stegt, røræg. Omeletter, selv med sprødt bacon til.
  • Grøntsager der gror over jorden – stort set enhver grøntsag du kan lide kan spises mens du følger LCHF kuren, især de grønne: grønkål, kål, spinat, asparges, squash, aubergine, oliven, spinat, svampe, agurk, avocado, løg, peberfrugter, tomater, og salat. Hvis du vælger at følge en streng LCHF kur også kendt som keto med <20g kulhydrater per dag, skal du måske begrænse dit indtag af bestemte grøntsager som tomater og peberfrugter.
  • Naturligt fedt & sovser med højt fedtindhold – for alle som elsker at lave mad, er det ikke nogen hemmelighed at smør får alt til at smage bedre. Ved at følge LCHF kuren kan du stege alt i smør uden at have dårlig samvittighed over at spise det. Kan du lide Eggs Benedict? Gør det, Hollandaise sovs er godt for dig, men, du bør fjerne den engelske muffin. Det er altid bedre at tilberede sovserne derhjemme, på den måde ved du altid præcist hvad der er i dem, fordi dem fra butikken kan indeholde stivelse eller med andre or – kulhydrater. Og, som du måske har gættet er vegetabilsk olie også godt for dig, såsom oliven eller kokos olie.
  • Mælkeprodukter: når det kommer til mælkeprodukter, så sig ja til dem med højt fedtindhold, såsom ost, græsk yoghurt, smør, og fløde. Men, du bør være forsigtig med mælk, især dem med reduceret fedtindhold – de indeholder en masse mælkesukker.
  • Nødder og bær – selvom du skal begrænse dit kulhydrat indtag, er et bær en gang imellem er ok, især hvis du vælger de uforarbejdede fødevarer. Du kan spise nogle nødder, såsom cashewnødder eller macadamianødder, fordi de har et højt fedtindhold, og nogle bær, såsom blåbær og hindbær, de er de mest keto / LCHF venlige.

TIP: læs etikkerne i butikken. For at få de bedste resulter, vælg de produkter der har mindre en 5% kulhydrater i dem.

TIP: Hvis du ønsker at seriøst øge farten på ketosen (afbrænding af fedt i stedet for kulhydrater til energi), prøv at inkorporere kosttilskud der sætter din krop i ketose og øger fedt afbrændingen.

Hvad du bør drikke under en LCHF kur

Når det kommer til at følge LCHF kur, især hvis du har en sød tand, kan det være svært at sige nej til søde drikke. Tjek listen nedenfor for at se anbefalede drikke og find vores tip der vil tillade dig at stadig nyde sodavand:

  • Vand vil være din bedste ven mens du følger LCHF kuren, med kulsyre eller uden, vær sikker på du drikker nok. Du kan også drikke vand med smag men læs ingredienslisten for at se mængden af sukker i det.
  • Kaffe og te er de to anden bedste valg når du er på keto diæten. Ideelt skal du drikke det uden tilføjelser, undgå især sukker og mælk. Men, du kan hælde lidt fløde i.
  • Rødvin, hvidvin og champagne – dette er dine bedste alkoholvalg der er lave på kulhydrater, men vær sikke på du vælger en tør vin og en brut champagne.

TIP: hvis du følger LCHF kur, og har en sød tand og nogle gange tørster efter en sød drink, så vælg en af mulighederne ”uden sukker”. Sødemidler er blevet en del bedre i de seneste år og drinksene smager lige så godt (eller endnu bedre) end dem med sukker. Men – lad vær med at overbruge dem, vand er altid den sundere mulighed!

Hvad du ikke bør spise under en LCHF kur

Tid til at dække den del af en diæt alle hader – listen over hvad du ikke må spise. Men, eftersom du allerede har masser af lækker mad på din LCHF kur liste, er det måske svært i starten, men ret snart vil du finde det nemt at sige nej til:

  • Sukker – i dette tilfælde, er sukker din værste fjende. Du bør undgå slik, læskedrikke, kage, morgenbrød, morgenmadsprodukter, og is. Du kan erstatte noget sukker i dit liv med kunstige sødemidler, men, det er bedre at holde sig til helt naturlige produkter.
  • Stivelse – den andenstørste gruppe af produkter du bør undgå. Produkterne der falder under denne kategori, er boller, brød, grød, müesli, pasta og kartofler. Du bør også undgå chips, pommes frites, popcorn og ris. En lille mængde af disse produkter kan bruges, men, du bør strengt tælle dine kulhydrater.
  • Frugt – selvom frugt indeholder naturlige sukkerærter, er de stadig fulde af kulhydrater. Når du følger LCHF kur vil indtagelse af frugt resultere i et langsommere vægttab, øget blodsukker og langsommere stofskifte. Men, de frugter med færrest kulhydrater er blåbær, hindbær og jordbær.
  • Øl – øl laves af korn og stort set flydende brød. Hvis du har brug for en alkoholisk drink så vælg et glas tør vin eller champagne.

Hvor lav i kulhydrater er low carb high fat diæten?

Normal kategoriseres lav kulhydrat høj fedt diæterne i 3 kategorier:

  • Ketegen: Du indtager kun 0-20g kulhydrater per dag
  • Moderat: kulhydratindtaget begrænses til 20-50g per dag
  • Liberal: 50-100g kulhydrater per dag

Hvis du er begynder i være på diæt eller nyder at spise søde ting eller fødevarer med meget stivelse, bør du starte med den liberale mulighed og trin for trin reducere dit kulhydrat indtag. Men, hvis du leder efter den hurtigste måde at tabe dig på og opnå de bedste resulter, så skal du følge en ketogen, LCHF kur og reducere dit kulhydrat indtag til et minimum.

For at sætte farten op på dit vægttab, er det altid et godt valg at tage kosttilskud der komplimenterer din diæt, i LCHF kur tilfælde er det KETO fedt brænderen. Keto fedt brænderen er et vægttabs kosttilskud med udelukkende naturlige ingredienser der vil hjælpe din krop med at brænde fedt i stedet for kulhydrater hurtigere og give dig mere energi i løbet af dagen.

Hvad er Keto Advanced Fat Burner?

Keto Advanced Fat Burner er et revolutionerende kosttilskud, der hjælper dig med at forbrænde fedt i stedet for kulhydrater, når du følger LCHF kur og vil øge dit stofskifte.

keto

Den aktive ingrediens i dette vægttabs kosttilskud er et stærk fedt afbrændende keton BHB eller Beta-hydroxybutyrat. Det er den første aktive ingrediens, der faktisk kan udløse den metaboliske ketose tilstand eller afbrænding af fedt i stedet for kulhydrater.

Ved at følge en streng keto diæt eller en mere moderat LCHF kur mulighed, vil dette kosttilskud supplere med et hurtigere stofskifte, sætte din krop i ketose tilstanden og brænde fedt i stedet for kulhydrater.

Ved at følge LCHF kur og brug af KETO Advanced Fat Burner vil du:

  • Få en slankere krop
  • Forbedre dit mentale helbred
  • Få slanke muskler

Hvordan virker det?

For at forstå løsningen eller hvorfor brug af et kosttilskud anbefales, er det vigtigt at forstå problemet først.

Problemet

Som nævnt tidligere, bliver man i en traditionel diæt altid anbefalet at reducere indtaget af fedt for at tabe sig. Det er sådan folk ender med at spise mange kulhydrater, som kroppen bruger til energi, men det de ikke fortæller er at kulhydraterne som ikke bruges til energi hurtig laves om til uønskede kilo på din krop. Højt indtag af kulhydrater er en af hovedårsagerne til overvægt

Løsningen

Når du tager Keto Advanced Fat Burner, starter din krop med at bruge ophobet fedt i stedet for kulhydrater. Det er derfor dette kosttilskud komplimenterer din, LCHF kur. Fedtet i kroppen er den perfekte energikilde, det er derfor når du går i ketose, vil du forbedringer ikke bare i din krop men også dit sind. Og ved at tage kosttilskud vil du gøre processen hurtigere.

Sådan får du bedste resultater med LCHF kur & KETO Fedt afbrænder hurtigt

Som nævnt tidligere, virker dette vægttabs kosttilskud bedst med en LCHF kur eller en keto diæt Det er derfor at for at opnå de bedste resultater skal du sigte efter at fordele din mad sådan her:

-70% fedt
-25% protein
-5% kulhydrater

TIP: tag altid et ‘før’ foto og tag kropsmål og hold dine mål opdateret regelmæssigt på din rejse. For det meste når det begynder at blive svært, er det resultaterne vi har opnået der får os til at blive ved. Så vær sikker på at du følger din LCHF kurs fremskridt!

Hold styr på dine resultater og hold dig selv motiveret. Husk at du er i stand til alt du sætter dig for.

LCHF kur: Hvordan du kan blive tynd af at spise bacon
5 (100%) 1 vote

BEGRÆNSET TID TILBUD

FÅ EN SLANKERE KROP HURTIGT

VED AT OMDANNE FEDT TIL ENERGI

keto

bestil-nu